Vidinis internetinės svetainės SEO optimizavimas

Vidinis svetaines SEO

Profesionalus SEO optimizavimas, tikrai neapsieis be vidinio internetinės svetainės SEO.

Gerai atliktas vidinis SEO optimizavimas užtikrina, kad svetainė yra unikali, aktuali lankytojui su naudinga informacija. Taip pat padeda paieškos sistemoms suprasti apie ką yra tinklalapis ir svarbiausia, padeda lankytojui lengvai rasti ieškomą informaciją.

Tinklalapio turinio optimizavimas

Atliekant vidinį SEO itin didelis dėmesys yra skiriamas turiniui. Kad internetinis tinklalapis užimtų aukštas pozicijas paieškos sistemos rezultatuose, jo turinys, tam tikra tema, turi būti išsamus, aiškus, lengvai skaitomas, unikalus ir svarbiausia aktualus lankytojui.

Kaip atlikti internetinės svetainės turinio (teksto) SEO optimizavimą?

Žemiau pateikiamos rekomendacijos puslapio turinio optimizavimui.

Kiek skirtingų raktažodžių kiekviename puslapyje?

Kiekvienas puslapis turėtų būti rašomas vienam pagrindiniam raktažodžiui ir iki dviejų papildomų raktažodžių.

Puslapis koncentruotas į vieną sritį bus aktualesnis pagal konkretų raktažodį ir geriau atitiks lankytojo poreikius, nei puslapis, kuriame nagrinėjama daug skirtingų temų ir problemų.

Internetinė svetainėje gali būti daug aktyvių raktažodžių, tačiau jie turėtų būti išskaidyti į atitinkamus puslapius, su aktualiu turiniu.

Rašant puslapio tekstą reiktų nepersistengti su raktažodžių naudojimu. Tekstas turėtų būti natūralus, skirtas lankytojui, o ne paieškos sistemai, su raktažodžių panaudojimu tik natūraliai tam tinkančiose vietose. Reiktų stengtis, kad tekstas būtų kokybiškas, lengvai skaitomas.

Kokio ilgio tekstas turėtų būti?

Kiek teksto reikia raktažodžiui, kad galėtume tikėtis būti reitinguojami priklauso nuo raktažodžio ir konkurencijos. Vieniems raktažodžiams unikalaus teksto reikės daugiau, kitiems pakaks gerokai mažiau.

Pavyzdžiui jei tam tikroje nišoje, visi gerai reitinguojami puslapiai turi apie 600 žodžių, tai mūsų puslapiui reikės bent 600 žodžių.

Nekreipiant dėmesio į konkurentus, tokios būtų bendros rekomendacijos:

  • tiriamieji straipsniai: 600 žodžių;
  • e-komercijos puslapiai: bent 300 žodžių;
  • blog‘o įrašai: minimu 200 žodžių, bet dažniausiai daugiau.

Raktažodžiai su maža konkurencija

Raktažodžiai su maža konkurencija, dažniausiai, yra ieškomi retai ir reikalauja mažiau teksto ir puslapių. Vieno puslapio tam raktažodžiui gali pakakti, kad būtumėte gerai reitinguojami.

Raktažodžiai su didele konkurencija

Raktažodžiams su didele konkurencija kokybiško teksto reikės gerokai daugiau ir dažnai tik vieno puslapio neužteks. Turės būti papildomi puslapiai pagrindžiantis to raktažodžio aktualumą.

Pagrindinis puslapis turėtų būti siauros tematikos, koncentruotas į konkretų raktažodį. Puslapyje turėtų būti pateikiama informaciją atsakanti į lankytojo užklausą (paieškoje įvestą raktažodį). Puslapis turėtų palikti gerą pirmąjį jūsų internetinės svetainės įspūdį.

Papildomi puslapiai turėtų būti panašios tematikos ir nukreipti į pagrindinį puslapį arba iš pagrindinio puslapio turėtų būti nukreipimų į papildomus puslapius. Tai gali būti blogo įrašai, vaizdo įrašai, nuotraukų galerijos ir t.t.

Raktažodžių paieška ir optimizavimas

Atlikus raktažodžių (frazių, kurias interneto naršytojai veda į paiešką) tyrimą, tinklapio turinys optimizuojamos šioms frazėms. Prioritetas yra teikiamas turinio kokybei ir skaitomumui, tačiau kur yra galimybė, tekste ar pavadinimuose panaudojami šie raktiniai žodžiai ar jų sinonimai.

Kaip atlikti raktažodžių paiešką?

Google Trends

Prieš rašant straipsnį galima įsitikinti, kad jis yra aktualus. Žmonės ieško informacijos jūsų pasirinkta tema. Ir kaip jos ieško, kokius raktažodžius veda į paiešką. Taip pat, galima patikrinti kokia konkurencija konkrečioje nišoje.

Norint sužinoti ar informacija yra aktuali ir kiek apytiksliai paieškų būna per pasirinktą laikotarpį, galima pasinaudoti Google Trends. Įvedus tam tikrą raktažodį matysime kiek paieškų būna per mėnesį ir paieškų skaičius didėja ar mažėja.

Google Trends
Google Trends

Google pasiūlymai

Norint gauti naujų raktažodžių idėjų, kartais pakanka į Google paieškos laukelį įvesti raktažodžio pradžią ir gausime Google pasiūlymų, kaip užbaigti mūsų paieškos raktažodį. Tai yra frazės, kurias į paiešką veda kiti. Tokią paiešką geriausia atlikti „privačiajame“ naršyklės režime, taip išvengsime savo anksčiau vykdytų paieškų įtakos.

Google pasiūlymai
Google pasiūlymai

Google Ads Keyword Planner

Dar vienas nemokamas įrankis naujų raktažodžių paieškai. Reikalinga Google Ads paskyra, tačiau ji yra nemokama, nebūtina vykdyti reklamos kampaniją.

Įrankių meniu pasirenkame Keyword Planner.

Google Keyword Planner
Google Keyword Planner

Pasirinkus Discover new keywords, atsidariusiame puslapyje įvedame raktažodį, kuriam norime gauti naujų idėjų. Arba įvedame internetinės svetainės adresą (savo arba konkurentų). Taip gauname raktažodžių idėjas, preliminarius paieškų skaičius per mėnesį, bei raktažodžio konkurencingumą.

Raktažodžių idėjos
Raktažodžių idėjos

HTML semantika

Tai tinklalapio elementų sužymėjimas atitinkamomis HTLM programavimo kalbos žymomis.
Pavyzdžiui, antraštės pagal svarbą žymimos h1…h6 žymomis. Paveikslėliai žymimi img žyma su alt atributu, kuriame nurodoma apie ką yra paveikslėlis ir t.t.

Title ir Meta HTML žymos

Kiekvienam internetinės svetainės tinklalapiui turėtų būti sukuriamos unikalios title žymos (tinklalapio pavadinimai) bei unikalios meta žymos (tinklalapio aprašymai).

Svarbu, kad tinklalapio pavadinimas ir aprašymas būtų optimizuoti raktažodžiams, būtų reikiamo ilgio ir būtų tikslūs, atitiktų turinį ir neklaidintų paieškos sistemų ar lankytojų.

Žemiau pateikiamas pavyzdys, kur matomas tinklalapio pavadinimas ir aprašymas paieškos rezultatuose. Reiktų paminėti, kad kartais paieškos sistema gali sugeneruoti tinklapio aprašymą savo nuožiūra ir nenaudoti aprašymo pateikiamo meta žymoje.

Title ir Meta HTM žyma

Internetinės svetainės adresai (URL) ir jų struktūra

Internetinės svetainės tinklalapio adresą sudaro:

  • protokolas http arba https, „Google“ rekomenduoja naudoti https;
  • jei naudojamas, subdomenas www;
  • domenas (pavyzdys);
  • TLD (.lt; .com ir kiti);
  • nuoroda į katalogą ar bylą (/vidinis-seo);

Šiuo atveju URL atrodytų taip: https://www.pavyzdys.lt/vidinis-seo

Internetinės svetainės domenas turėtų būti trumas ir aiškus, lengvai įsimenamas. Esant galimybei, gali būti naudinga svetainės domene panaudoti raktinį žodį.

TLD turėtų būti parenkamas pagal rinką, į kurią orientuojamasi. Jei auditorija, į interneto svetainę, bus iš Lietuvos, TLD turėtų būti naudojamas .lt. Bloga praktika, kai orientuojatės į Lietuvos rinką, o Jūsų norimas domenas su TLD .lt yra užimtas, naudoti ta patį domeną tik su .com ar kitu TLD.

Nuoroda į bylą (tinklalapį) internetinėje svetainėje turėtų atspindėti tinklalapio turinį. Naudinga kai ši nuoroda yra raktinis žodis. Kai nuoroda susideda ne iš vieno žodžio, tarp žodžių naudojamas minuso ženklas. Paieškos sistemos minuso ženklą skaito kaip tarpą.

Internetinės svetainės adresui ir nuorodoms į bylas rekomenduojama naudoti tik ASCII simbolius. Supaprastintai: naudoti anglų kalbos abėcėlės raides (nenaudoti lietuviškų raidžių), skaičius ir minuso ženklą.

Nuorodos internetinės svetainės viduje

Nuorodos internetinėje svetainėje, kurios nukreipia į kitą tinklalapį toje pačioje svetainėje, vadinamos vidinėmis nuorodomis. Jos padeda lankytojui pasiekti norimą tinklalapį tam tikroje svetainėje ir suteikia informacijos paieškos sistemoms apie Jūsų interneto svetainės struktūrą bei turinio svarbą. Daugiau vidinių nuorodų į tam tikrą tinklalapį signalizuoja apie jo svarbą. Taip pat kuo mažiau paspaudimų reikia norint pasiekti tam tikrą puslapį, tuo svarbesnis jis turėtų būti.

Sudarant vidines svetainės nuorodas taip pat reiktų panaudoti raktinius žodžius, tačiau jie turėtų atitikti tinklalapio turinį ir neklaidinti lankytojų.