SEO auditas

SEO auditas

Prieš pradedant internetinės svetainės SEO optimizavimą ar populiarinimą – būtina atlikti SEO auditą. Atlikus SEO auditą žinosime kokie trūkumai yra svetainėje, kokie svetainės komponentai neveikia arba veikia ne taip kaip turėtų.

SEO auditas atliekamas naudojant Screaming Frog SEO spider programinę įrangą, ahrefs.com atgalinių nuorodų tikrinimo įrankį, PageSpeed Insights internetinės svetainės greičio testavimo įrankį, pritaikomumo mobiliesiems testavimo įrankį, bei kitus įrankius, priemones ir metodus.

SEO auditas (PDF)

Kodėl SEO auditas svarbus jūsų internetinei svetainei?

Tai yra išsami internetinės svetainės analizė įvertinanti vidinius ir išorinius veiksnius įtakojančius internetinės svetainės veikimą ir našumą. Atskleidžia su internetinės svetainės architektūra susijusias problemas. Analizuoja atgalines nuorodas į internetinę svetainę, domeno reitingą ir autoritetą. Įvertina raktažodžių tankumą bei su dubliuotu turiniu susijusias problemas.

SEO auditas yra svarbus identifikuojant internetinės svetainės silpnąsias ir stipriąsias savybes ir yra būtinas parenkant strategiją internetinės svetainės tobulinimui bei pozicijų gerinimui paieškos rezultatuose.

SEO audito rūšys

Žemiau pateikiamos skirtingos audito rūšys ir jų teikiama nauda.

Techninis SEO auditas

Padeda aptikti technines, internetinės svetainės, problemines vietas, dėl ko gali kilti problemų paieškos sistemoms nuskaitant ar interpretuojant jūsų svetainės turinį.

Techninio SEO audito metu analizuojama:

  • indeksavimas;
  • internetinės svetainė greitis;
  • puslapių būsenos pranešimai;
  • peradresavimai;
  • nuorodų sudėtis;
  • „canonical“ žymos;
  • dubliuoto turinio problemos;
  • paieškos sistemų nuskaitymo galimybės;
  • senų domenų paliktos problemos;
  • pritaikomumo mobiliesiems įrenginiams analizė;
  • robots.txt failo turinys;
  • XML svetainės žemėlapis.

Turint techninio SEO audito išvadas, galim imtis veiksmų egzistuojančioms problemoms pašalinti.

Vidinis internetinės svetainės SEO auditas

Tai internetinės svetainės turinio ir struktūros SEO auditas, įvertina ir lankytojo patirtį jūsų internetinėje svetainėje.

Šio SEO audito metu analizuojama:

  • internetinės svetainės struktūra;
  • raktažodžiai;
  • raktažodžių naudojimas tekstuose;
  • „meta“ duomenys: puslapio antraštės, aprašymai ir kiti;
  • struktūrinių duomenų naudojimas;
  • lankytojo patirtis;
  • paveikslėliai ir vaizdo įrašai;
  • vidinių nuorodų struktūra.

Konkuruojančių internetinių svetainių SEO auditas

Padės geriau suprasti kas yra jūsų pagrindiniai konkurentai ir ką jie daro SEO srityje. Tai leis pasirinkti tinkamą ir tikėtina, kad sėkmingą SEO bei marketingo strategiją.

Atgalinių nuorodų (išorinis) SEO auditas

Atgalinių nuorodų auditas įvertina turimas atgalines nuorodas, jų kokybę. Padeda atrasti nuorodas į neegzistuojančius puslapius ar internetines svetaines.

Lokaliojo SEO auditas

Lokalusis SEO koncentruojasi į lokalios paieškos rezultatus įtakojančius veiksnius: lokalūs skelbimai, citatos, atsiliepimai bei įvertinimai. Turint audito išvadas galima imtis veiksmų lokalios paieškos rezultatų pagerinimui.

Kiek kainuoja SEO auditas?

Internete galima rasti daug įrankių, kurie siūlo nemokamą SEO auditą, tačiau dažniausiai toks auditas bus tipinis, skirtas kitoms paslaugoms ar įrankiams parduoti, kur vardijamos standartinės internetinių svetainių problemos, nebūtinai aktualios jums. Po tokio audito yra tikimybė susikoncentruoti į darbus, kurie nėra patys svarbiausi, taip iššvaistant daug laiko ir pinigų negaunant norimo rezultato.
Gerai atlikti SEO auditą yra sunku, reikia įvertinti daug faktorių, kurie kiekvienai internetinei svetainei yra individualūs, tai reikalauja daug laiko ir pastangų. Nuo audito kokybės gali priklausyti ar parinksime tinkamą SEO strategiją ir visos kampanijos sėkmė.
SEO audito kaina priklauso nuo audito apimties, internetinės svetainės puslapių skaičiaus, struktūros sudėtingumo ir kitų. Dažniausiai auditas kainuoja nuo 120 EUR ir neviršija 300 EUR, labai didelių ir sudėtingų internetinių svetainių SEO auditas gali kainuoti ir daugiau.

Kaip dažnai reiktų atlikti internetinės svetainės SEO auditą?

SEO auditas suteikia išsamią informaciją apie internetinės svetainės būklę bei konkurencingumą paieškos rezultatuose. Auditas pateikia įžvalgų internetinės svetainės patobulinimui, problemų sprendimui ir pozicijų gerinimui paieškos ir lokalios paieškos rezultatuose.

Nors audituojama yra internetinė svetainė, tačiau iš rezultatų galima spręsti ir apie įmonės autoritetą, kultūrą bei požiūrį.

Internetinė svetainė turėtų būti audituojama bent kartą per metus. Internetinės svetainės, kurios yra nuolat papildomos, atnaujinamos ar internetinės parduotuvės turėtų būti audituojamos dažniau. Dažnumas nustatomas individuliai, analizuojant auditų rezultatus.