SEM paslaugos (paieškos sistemos marketingas): kas tai ir kaip taikyti?

SEM paslaugos (paieškos sistemos marketingas): kas tai ir kaip taikyti?

SEM paslaugos

Dar niekada nebuvo taip svarbu reklamuotis internete, kaip dabar ir panašu, kad šis poreikis tik augs, paieškos sistemos marketingas, viena iš populiariausių reklamos formų internete.

SEM paslaugos – vienas iš efektyviausių internetinio marketingo metodų verslo plėtrai, paslaugų ar produktų reklamai, kai jūsų skelbimai yra rodomi „Google“ paieškos sistemos rezultatuose.

Paieškos sistemos marketingas (SEM)

Tai marketingo strategiją, kai naudojama mokama „Google“ reklama paieškos rezultatuose, kur mokama yra už kiekvieną paspaudimą ant Jūsų skelbimo (PPC arba pay per click).

Skelbimai „Google“ paieškos sistemoje
Skelbimai „Google“ paieškos sistemoje

Sukūrus reklamos kampaniją parenkame raktažodžius, kurie aktyvuos mūsų skelbimus. Kai „Google“ paieškoje lankytojas įveda šį raktažodį, jei skelbimas atitinka „Google“ kriterijus, skelbimas bus rodomas prieš organinius rezultatus arba po organinių rezultatų. Retais atvejais skelbimas gali būti įterptas tarp organinių rezultatų.

Didžiau SEM paslaugų stiprybė – skelbimai yra rodomi tikslinei auditorijai, pagal konkretų poreikį. Tai yra, kai žmogus ieško žygio batų ir yra pasiruošęs pirkti, mes būtent tuo momentu, galime jam pasiūlyti žygio batus. Kitos reklamos formos to pasiūlyti negali, todėl paieškos sistemos marketingas yra toks efektyvus.

SEM paslaugos ar SEO paslaugos?

SEO paslaugos, tai yra strategija, kai stengiamės, kad mūsų internetinės svetainės puslapiai užimtų kuo aukštesnes pozicijas organiniuose paieškos rezultatuose. Tokiu atveju, už paspaudimus ant nuorodų į mūsų svetainę nemokame. Tačiau tam, kad mūsų svetainė užimtų aukštas pozicijas, teks investuoti ir deja, bet nėra garantijų, kad pasieksime norimus rezultatus. Rezultatų taip pat teks palaukti, jie gaunami ne iš karto.

Dauguma SEO specialistų tvirtina, kad SEO paslaugos yra nemokama reklama internete, tačiau taip nėra. Tam, kad Jūsų internetinė svetainė būtų pastebėta, teks investuoti (samdysite profesionalus ir mokėsite pinigus ar dirbsite patys ir investuosite savo laiką). Reklama taikant SEO paslaugas irgi kainuoja, tik nėra mokama už paspaudimus.

Galima galvoti, kad atlikus vienkartinę investiciją į SEO paslaugas, reklamos duodamais rezultatais džiaugsimės ilgai ir ilgainiui ši reklamos forma bus gerokai pigesnė nei SEM paslaugos. Dažnai taip ir būna, tačiau ne visada. Daug kas priklauso nuo konkurencijos, ką veikia jūsų konkurentai, taip pat nuo „Google“. Kadangi paieškos sistemos algoritmai nuolat atnaujinami, nėra garantijų, kad po atnaujinimų užimsite tas pačias pozicijas.

SEM paslaugos rezultatus duoda iš karto ir nereikia laukti, priešingai nei SEO paslaugų atveju. Sukūrėme reklamos kampaniją, parinkome raktažodžius, sukūrėme skelbimus, atlikome kitus nustatymus ir skelbimai yra rodomi. Pagal savo nustatytą biudžetą, kiek savo skelbimų paspaudimų sulaukėme, tiek ir susimokame. Deja bet konkurencingose rinkose skelbimo paspaudimas gali kainuoti brangiai (kelis ir kartais keliasdešimt EUR už vieną paspaudimą), ne visi gali sau leisti tiek mokėti.

Dažnu atveju, geriausias sprendimas yra taikyti SEO ir SEM paslaugas kartu.

Taikant SEM paslaugas rezultatus gausite iš karto, galėsite kontroliuoti reklamos biudžetą, stebėti investicinę grąžą. Tačiau jei skelbimo paspaudimai taptų per brangūs arba Jūsų niša patektų į draudžiamų reklamuoti kategoriją (taip buvo su mobiliųjų telefonų remontu, dėl dažno sukčiavimo), galėsite toliau kliautis SEO paslaugų teikiama nauda.

Tuo tarpu, jei taikant SEO paslaugas, konkurentai Jus išstums iš aukščiausių pozicijų arba pasikeitus paieškos sistemos algoritmas Jūsų svetainė nukris žemyn, kol susigrąžinsite buvusias pozicijas, SEM paslaugos ir toliau duos rezultatus.