Reklama internete: kodėl ji reikalinga ir kaip gauti geriausius rezultatus

Reklama internete

Nerasime įmonės, kuri vienaip ar kitaip nefigūruotų internetinėje erdvėje: rekvizitų kataloguose, nuosavos internetinės svetainės, reklaminių skydelių reklama, Facebook ar Google reklama. Tikslą, beveik visos įmonės, turi vieną: pasiekti kiek įmanomą platesnę, tikslinę auditoriją, su kiek įmanoma mažesnėmis sąnaudomis.

Nenuostabu, kad reklama internete yra viena iš populiariausių reklamos formų, turinti daug naudų.

Reklamos internete naudos

Reklamos internete nauda: infografikas

Mobilumas

Jau seniai nėra būtinybės sėdėti prie kompiuterio monitoriaus, kad galėtum prisijungti prie interneto. Prie interneto galima prisijungti su vis mažesniais ir mobilesniais įrenginiais. Tai reiškia, kad reklama internete yra ten, kur ir vartotojas. Tai yra labai didelis privalumas lyginant su kitomis reklamos formomis.

Globalus pasiekiamumas

Reklama internete leidžia atrasti naujas rinkas, reklamuoti savo prekes ar paslaugas nepasiribojant viena valstybe. Visur, kur yra internetas, gali būti ir jūsų reklama. Taip pat galima pasirinkti, kokiuose regionuose konkrečiai norime  reklamuotis.

Pamatuojami rezultatai

Tinkamai naudojant analizės įrankius, nesunku pamatuoti internetinės reklamos rezultatus ir teikiamą investicinę grąžą. Galime žinoti ne tik pasiekiamumą, sąveikas, bet ir konversijas (pardavimai, skambutis ar išsiųstas elektroninis laiškas, konkretaus puslapio peržiūra ar kita).

Tikslinės auditorijos pasirinkimas

Galime gan tiksliai parinkti norimą auditoriją. Įvairios internetinės reklamos formos leidžia pasirinkti auditoriją: pagal pomėgius, amžių, lytį, gyvenamąją vietą, kalbą ar paieškos frazę (ko žmogus tuo metu ieško internete). Tinkamai parinkta reklamos auditorija leidžia maksimaliai efektyviai išnaudoti reklamos biudžetą.

Laisvai pasirenkamas ir lengvai kontroliuojamas biudžetas

Reklama internete, palyginus su kitomis reklamos formomis, yra pigi ir lengvai prieinama, tiek didelį biudžetą turinčioms įmonės, tiek mažoms įmonės, kurių reklamos biudžetas gali būti labai mažas. Reklamos internete privalumas, kad reklamai galima skirti vos keliasdešimt eurų per mėnesį. Atsiradus galimybėms ar poreikiui, įsitikinus, kad reklama veikia, biudžetą galima padidinti.

Efektyvumas

Tinkamai paruošta reklama internete yra labai efektyvi. Svarbu, kad būtų parinkta tinkama auditorija, tinkamas regionas ir, žinoma, paruošti kokybiški skelbimai. Taip pat labai svarbu, kad rezultatai būtų matuojami ir pagal tai optimizuojama ir tobulinama reklamos kampanija.

7 efektyvūs reklamos internete metodai

7 reklamos internete metodai: infografikas

1. Google reklama paieškos rezultatuose

Viena iš populiariausių ir labai dažnai naudojama reklamos forma, kai skelbimai rodomi paieškos rezultatuose (dar vadinama SEM arba PPC reklama). Kadangi, Google paieškos sistema populiariausia Lietuvoje, daugiausiai reklamuojamasi būtent šioje platformoje.

Tokia reklamos forma padeda Jūsų internetinei svetainei būti lengviau surastai, kai lankytojas įveda tam tikrą paieškos frazę, ieškodamas prekių ar paslaugų. Reklama rodo tik Google lankytojams, kurie ieško to, ką jūs siūlote, todėl tai yra vien iš efektyviausių ir paprasčiausių reklamos formų.

Šioje reklamos platformoje yra mokama už paspaudimus ant Jūsų skelbimo. Vieno paspaudimo kaina priklauso nuo skelbimo ir puslapio, į kurį ši reklama nukreipia, kokybės bei konkurencijos. Kadangi ši reklama veikia kaip aukcionas, kur dalyviai nurodo maksimalią kainą, kurią sutinka mokėti už paspaudimą ant skelbimo, todėl kuo didesnė konkurencija ir pelningesnė rinka, tuo skelbimo paspaudimai kainuos brangiau.

Skelbimų pavyzdys, kai Google įvedama paieškos frazė, kalnų dviratis:

"Google" tekstinės reklamos pavyzdys
„Google“ reklamos skelbimų pavyzdys

Google Ads remarketingo galimybė

Tai specifinė Google reklamos forma, kai personalizuoti skelbimai rodomi jūsų internetinėje svetainėje jau apsilankiusiems žmonėms.
Google Ads remarketingo iliustracija

Tinkamai taikomas remarketingas gali padidinti konversijas ir investicinę grąžą, tačiau reiktų stengtis, kad remarketingo sklebimai būtų aktualūs ir neįkyrūs, kad reklamos kampanija neatrodytų per agresyvi.

Kaip veikia Google remarketingas?

Tam, kad internetinės svetainės lankytojams galėtumėte pakartotinai rodyti skelbimus, jūsų internetinėje svetainėje turi būti sukurtas Google remarketingo „Tag‘as“ (žyma), tai leis lankytojus priskirti remarketingo auditorijai. Skirtingų puslapių lankytojai, gali būti įtraukiami į skirtingas, labaiu apibrėžtas, remarketingo auditorijas. Pavyzdžiu lankytojams, kurie lankėsi internetinės parduotuvės kategorijoje: „elektriniai kalnų dviračiai“, galima rodyti pakartotinus skelbimus, atspindinčius būtent šią kategoriją ir galbūt pridėti specialų pasiūlymą, kuris paskatintų atlikti pirkimą.

Pakartotinus Google skelbimus galima rodyti daugybėje Google Display tinklo partnerių svetainėse.

Google remarketingo naudos

Remarketingas suteikia galimybę rodyti skelbimus klientams, kurie jau lankėsi, tačiau išėjo iš jūsų internetinės svetainės.

Pakartotinai rodomi skelbimai, jūsų tikslinei auditorijai, padidina jūsų įmonės žinomumą, ji tampa lengviau atpažįstama ir įgyja didesnį pasitikėjimą.

Remarketingo skelbimai turi daug didesnį paspaudimo rodiklį, lyginant su standartiniais, vaizdiniais Google skelbimais.

2. SEO paslaugos

Labai efektyvi ir daug privalumų turinti reklama paieškos rezultatuose SEO paslaugų pagalba. Tai reklamos forma, kai atliekant svetainės optimizavimą siekiama pagerinti pozicijas paieškos rezultatuose konkrečioms lankytojų užklausoms (raktažodžiams).

Paieškos rezultatai
„Google“ paieškos rezultatų pavyzdys

Yra daug SEO specialistų, kurie tvirtins, kad SEO paslaugos – tai nemokama reklama internete. Manome, kad tai ne visai tiesa. Norint, kad jūsų internetinė svetainė būtų pastebėta, teks investuoti laiko, pinigų. Kuo rinka pelningesnė ir konkurencingesnė, tuo investicijos bus reikalingos didesnės. Net ir pasiekus norimų rezultatų, teks dirbti siekiant išlaikyti užimamas pozicijas. Visas reklamai skirtas biudžetas galbūt neturėtų būti skiriamas SEO paslaugoms, tačiau manome, kad bent dalį reklamos biudžeto būtina investuoti į SEO paslaugas.

SEO paslaugų nauda

  1. Autoritetas

Jei esate pirmuosiuose paieškos rezultatuose, kai ieškoma prekių ar paslaugų, tai tarsi visažinio „Google“ rekomendacija, leidžianti daryti prielaidą apie jūsų kompetenciją ir autoritetą. Ne veltui didžiąją dalį paspaudimų gauna pirmos trys paieškos rezultatų pozicijos, galima numanyti, kad ir didžiąją dalį pardavimų atlieka būtent aukščiausiai esančios internetinės svetainės.

  1. Tikslinė, plati auditorija

Nuoroda į jūsų internetinę svetainę rodoma tikslinei žmonių grupei, su konkrečiu poreikiu prekėms ar paslaugoms. Auditorija pasiekiama visur, kur yra internetas.

  1. Lengvai kontroliuojamas biudžetas

Galima nusimatyti, kiek pinigų ar laiko per mėnesį skirsite SEO paslaugoms.

  1. Reprezentatyvi internetinė svetainė

Taikant SEO paslaugas užtikrinama, kad visi internetinės svetainės elementai veiks korektiškai, bus užtikrinama sklandi ir gera lankytojo patirtis.

  1. Aiškūs, pamatuojami rezultatai

Lengva pamatuoti lankytojų srautus jūsų internetinėje svetainėje bei vidutines jūsų internetinės svetainės pozicijas konkretiems raktažodžiams.

3. Facebook reklama

Dar viena, labai efektyvi ir itin lengvai pasiekiama reklamos forma. Sukurti skelbimą yra labai paprasta, galim reklamuoti vos ne bet kurį įrašą.

Facebook reklamos pavyzdys

Nors Facebook socialinis tinklas turi labai plačią auditoriją, personalizuotų duomenų pagalba skelbimus galima sukonfigūruoti taip, kad jie būtų rodomi tikslinei auditorijai. Tokiu būdų nešvaistysime reklamai skirtų pinigų, gausime didesnę investicinę grąžą. Parenkant auditoriją, kuriai rodysime skelbimus, galima nustatyti amžiaus ribas, šeimyninę padėtį, vietovę, profesiją ir kitus parametrus. Taip pat galima nustatyti laikotarpį, kuriuo norime rodyti skelbimus, bei reklamos biudžetą.

4. Reklaminių skydelių reklama

Viena iš pirmųjų reklamos formų internete, dėl to geriausiai žinoma. Tai vaizdinės medžiagos pateikimas tam tikrose internetinės svetainės vietose, paspaudus ant šio reklaminio skydelio, esame nukreipiami į reklamuojamos internetinės svetainės puslapį.

Bėda, kad jau esame labai pripratę prie įvairių reklaminių skydelių ir nelabai juos pastebime. Taip pat, tokia reklama, dažnai rodoma auditorijai, kuriai ji nėra aktuali. Todėl tokią reklamos formą svarstyčiau tik radus internetinę svetainę, kurios lankytojai yra tikslinė mūsų auditorija. Priešingu atveju geriau rinktis kitas reklamos formas.

5. Reklama mobiliuosiuose įrenginiuose

Reklama mobiliuosiuose įrenginiuose tampa vis populiaresnė ir svarbesnė, nes juos turi beveik visi ir naudojasi labai dažnai. Nemažai žmonių daugiau laiko praleidžia žiūrėdami į mobilųjį įrenginį nei žiūrėdami televizorių.

Reklama mobiliuosiuose įrenginiuose apima SEO paslaugas (internetinė svetainė turėtų būti optimizuota mobiliesiems įrenginiams), Google reklamą, Facebook reklamą, reklaminių skydelių reklamą ir video reklamą (skelbimai turėtų būti optimizuoti mobiliesiems įrenginiams).

Yra ir specifinė reklama rodoma tik mobiliuose įrenginiuose, tai reklama mobiliųjų įrenginių programėlėse, kurių yra galybė ir be jų neįsivaizduojamas nė vienas mobilusis įrenginys. Tinkamai pasirinkus programėles, kuriose bus rodomi skelbimai su atitinkamu skelbimų turiniu, reklama mobiliųjų telefonų programėlėse gali veikti išties gerai.

Reklama mobiliojo įrenginio programėlėje (Messenger)

6. Video reklama

Video reklama, tai trumpi reklaminiai vaizdo įrašai, rodomi prieš paleidžiant vaizdo įrašą arba vaizdo įrašo metu, pvz.: YouTube ar kitoje platformoje. Video reklamos apibrėžimas gali būti praplečiamas, įtraukiant vaizdinę reklamą internetinėse svetainėse ar socialiniuose tinkluose, kai skelbimui patekus į ekraną arba ant jo užvedus pelę pradedamas rodyti reklaminis vaizdo įrašas.

Yra marketingo ekspertų, kurie teigia, kad video reklama bus dominuojanti šiame dešimtmetyje. Tai leistų manyti, kad dabar yra pats metas išnaudoti šios reklamos formos galimybes.

Ir nors video reklamos populiarumas didėja yra duomenų, kad nemažai vartotojų mano, kad video reklamos platformose kaip YouTube yra per daug ir juos erzina, kad reklama jiems trukdo žiūrėti norimą video turinį.

Todėl vykdant video reklamos kampaniją didelis dėmesys turėtų būti skiriamas reklaminio klipo kokybei bei aktualumui. Taip pat svarbu, kokiai auditorijai ir kokiu metu šis skelbimas bus rodomas.

7. Elektroninių laiškų marketingas

Viena iš efektyviausių skaitmeninio marketingo formų – elektroninių laiškų marketingas. Pagal 2015 metų DMA tyrimą, kiekvienas išleistas doleris turėjo vidutiniškai 38 dolerių investicinę grąžą.

Didelė dalis elektroninių laiškų prenumeratorių gautus laiškus atidaro ir gan didelis procentas prenumeratorių atlieka pirkimą pagal gautą elektroninį laišką.

Elektroniniai laiškai yra puiki priemonė žiniai apie jūsų naujas prekes ar paslaugas paskleisti.

Prenumeratoriams galima siųsti bendros informacijos laiškus arba specialius pasiūlymus skirtus tik jiems.

Norint vykdyti elektroninių laiškų marketingą reikia kaupti prenumeratorių sąrašą. Tai daryti reiktų vadovaujantis bendruoju duomenų apsaugos reglamentu (BDAR).

6 patarimai, kaip pasiekti gerų rezultatų reklamuojantis internete

1. Nepriekaištinga internetinė svetainė

Nesvarbu kurią reklamos formą pasirinksite, jos tikslas bus generuoti paspaudimus ir nukreipti į pasirinktą jūsų internetinės svetainės puslapį. Todėl, siekiant maksimalaus konversijų skaičiaus ir kiek įmanoma didesnės investicijų grąžos, internetinė svetainė turėtų būti kiek įmanoma geresnė: greitai užsikraunanti, patrauklaus dizaino, techniškai tvarkinga ir su aktualia informacija. Kuriant internetinę svetainę rekomenduojame netaupyti ir jos kūrimą patikėti profesionalams, plačiau: internetinių svetainių kūrimas.

Internetinės svetainės puslapis, į kurį nukreips reklama, turėtų atitikti skelbimą ir lankytojas turėtų lengvai rasti informaciją, kuri buvo žadama skelbime.

2. Rinkos analizė

Atlikite išsamų rinkos tyrimą, išsiaiškinkite kas yra jūsų klientas, kad galėtumėte sukurti reklamos kampaniją būtent jūsų auditorijai. Neatlikus šio veiksmo, reklamos kampanija gali būti labai gerai paruošta, tačiau dėl netinkamai parinktos auditorijos, bus nesėkminga.

Žinant, kas yra jūsų potencialus klientas, bus lengviau pasirinkti reklamos platformą ir formatą, kurį naudosite.

3. Identifikuokite tikslus

Laibai didelis internetinės reklamos privalumas – lengvai pamatuojami rezultatai. Todėl prieš vykdant reklamos kampaniją būtina nustatyti tikslus, kuriuos norite pasiekti: didesnis srautas į internetinę svetainę, daugiau pardavimų, daugiau užklausų, geresnis prekės ženklo įvaizdis ar kiti tikslai.

4. Kokybiški skelbimų tekstai ir vizualinė medžiaga

Skelbimai internete turi labai ribotai vietos, todėl reiktų gerai pagalvoti, kokią vaizdinę medžiagą naudoti ar kokius tekstus sukurti, kad kaip įmano geriau perduotume savo žinutę. Kokybiškai sukurtas skelbimas gal net kelis kartu padidinti reklamos efektyvumą, todėl skelbimų sukūrimui turėtų būti skiriamas išskirtinis dėmesys.

5. Naudokite “raginimą veikti”

Norint, kad reklamos auditorija atliktų tam tikrą veiksmą, skelbimuose reiktų naudoti “raginimą veikti“: susisiekite nemokamai konsultacijai, užsisakykite internetu, registruokitės internetu, rezervuokite internetu, išbandykite nemokamai ir kiti raginimai.

6. Matuokite, analizuokite ir tobulinkite

Būtinai stebėkite savo reklamos kampanijos rezultatus, kiek paspaudimų gauna skelbimai, koks paspaudimų rodiklis, koks konversijų rodiklis, kiek kainuoja vienas paspaudimas, kiek kainuoja viena konversija. Kurkite alternatyvius skelbimus, stebėkite kurie geriau veikia. Tobulinkite gerai veikiančius skelbimus, keiskite skelbimus, kurie neveikia.

Kokią reklamos formą pasirinkti?

Visos reklamos formas turi savų stiprybių ir trūkumų. Išanalizavus rinką, susipažinus su auditorija ir potencialiais klientais, galima numanyti, kokia reklamos forma tiks labiau. Tačiau dažniausiai tik bandant, matuojant ir analizuojant, galima nustatyti, kas duoda norimus rezultatus.

Reklama internete nuolat evoliucionuoja, tobulėja, tobulėja ir jūsų konkurentai ir kas gerai veikė prieš kelis metus, dabar gali nebeveikti ir neatsipirkti. Arba tiesiog reikės įdėti daugiau pastangų, norint pasiekti rezultatų.

Esant galimybei rekomenduojame pasirinkti kelias reklamos formas ir atsirinkti, kas jums veikia geriausiai.