Kaip reklamuoti paslaugas, produktus arba verslą

Kaip reklamuoti paslaugas, produktus arba verslą

Pradėjus verslą arba pradėjus teikti paslaugas su individualios veiklos pažyma ar verslo liudijimu, dažnai didelis iššūkis būna klientų pritraukimas. Biudžetas, kurį galime skirti reklamai, dažnai irgi būna kuklokas. Todėl šiame straipsnyje pateikiame klientų pritraukimo metodus, kurie veikia ir turi didžiausią reklamos investicijų grąžą.

Daugiau informacijos, apie reklamą internetinėje erdvėje, galima rasti straipsnyje: reklama internete.

1.     Internetinės svetainės sukūrimas

Vienas iš pirmųjų darbų, pradėjus verslą, turėtų būti internetinės svetainės sukūrimas. Internetinę svetainę galima kurti ir pačiam, tačiau šioje vietoje neverta taupyti ir geriau yra samdyti profesionalus.

Svarbu, kad kuriant internetinę svetainę būtų galvojama ne tik kaip apie rekvizitų atvaizdavimo vietą, bet ir pardavimo įrankį. Deja dažnu atveju taip nėra. Pradėjus verslą, dažnai galvojama, kad susikūrus internetinę svetainę, lankytojai ims plūsti į ją. Realybėje, tam, kad Jūsų naujai sukurta internetinė svetainė būtų pastebėta teks daug dirbti, taikyti SEO optimizavimą.

Internetinėje svetainėje reiktų stengtis kuo išsamiau pristatyti savo teikiamas paslaugas ar prekes. Akcentuoti savo privalumus, papasakoti savo istoriją, teikiamą naudą Jūsų potencialiam klientui.

Į savo internetinę svetainę lankytojus nukreipsite iš įvairių reklamos kampanijų bei įmonės profilių socialiniuose tinkluose ar verslo paskyrose („Google“ reklama, skelbimai vietiniuose portaluose, „Google My Business“ profilis, „Facebook“  profilis, „Instagram“ profilis, „Facebook“ reklama ir t.t.), todėl reiktų dėti pastangas susikurti kiek įmanoma geriau Jus reprezentuojančią svetainę, kuri atskleistų Jūsų kompetenciją.

2.     “Google My Business” paskyros sukūrimas

Viena iš svarbiausių paskyrų, kurią reikia susikurti verslui, paslaugas teikiančiam vietiniame regione – „Google My Business“ („Google mano verslas“). Šioje paskyroje turėsite pateikti savo kontaktinę informaciją, pasirinkti vietą ar regioną kuriame teikiate paslaugas. Rekomenduojama pateikti įmonės aprašymą, teikiamų paslaugų ar prekių aprašymus. Pridėti nuotraukų.

Gerai užpildytas, kiek įmanoma išsamesnis, šios paskyros profilis pretenduoja būti rodomas vietinės paieškos rezultatuose, kai netoli Jūsų verslo esantis žmogus ieško Jūsų teikiamų paslaugų ar prekių.

Lokalieji „Google“ paieškos rezultatai
Lokalieji „Google“ paieškos rezultatai (dešinėje paveikslėlio pusėje)

Siekiant populiarinti savo paskyrą galima reguliariai skelbti naujienas, skelbti specialius pasiūlymus klientams arba įkelti naujų produktų, taip atkreipiant potencialių klientų dėmesį.

"Google mano verslas" valdymo skydelis
„Google My Business“ valdymo skydelis

Tvarkant „Google My Business“ paskyrą reiktų nepamiršti ir savo esamų klientų. Esant progai paprašykite, kad klientai paliktų įvertinimą ir atsiliepimą, tai padės ir kuriant verslo reputaciją.

„Google My Business“ profilio bendrinimas
„Google My Business“ profilio bendrinimas

Papildomos informacijos apie „Google My Business“ paskyrą galima rasti puslapyje apie SEO paslaugas: lokalusis SEO.

3.     Įrašai ir skelbimai vietiniuose kataloguose bei skelbimų portaluose

Apie savo verslą ar teikiamas paslaugas reiktų pranešti užpildant vietinius nuorodų katalogus. Galima įkelti skelbimus į skelbimų portalus. Kelios idėjos pradžiai:

  • „Google My Business“ žr. 2 punktą;
  • „Facebook“ žr. 7 punktą;
  • rekvizitai.lt;
  • on.lt;
  • info.lt;
  • skelbiu.lt.

Visuose portaluose, kur skelbsite apie savo verslą, reiktų pateikti kuo išsamesnę informaciją. Pateikti nuorodas į savo internetinės svetainės puslapius. Kontaktinė informacija visur turėtų būti pateikiama vienoda.

4.     SEO optimizavimas

Viena yra, kai savo paslaugas ar verslą reklamuojame mes patys, tačiau visai kas kita, kai mūsų verslą reklamuoja „Google“. SEO optimizavimas tai internetinės svetainės pritaikymas „Google“ paieškos algoritmams, kad mūsų internetinė svetainė užimtų kuo aukštesnes pozicijas paieškos rezultatuose. Šie algoritmai yra nuolat tobulinami ir jų tikslas pateikti lankytojui kiek įmanoma kokybiškesnius rezultatus pagal gautą užklausą. Todėl pagrindinis dėmesys taikant SEO paslaugas yra ištobulinti internetinę svetainę lankytojui, kad ji būtų patogi, informacija išsami ir naršymas būtų sklandus.

Kai internetinė svetainė yra gerai reitinguojama pagal Jums aktualius raktažodžius, galima sakyti, kad „Google“ reklamuoja Jūsų verslą.

Plačiau apie SEO paslaugas ir „Google“ paieškos sistemą galima pasiskaityti šiame puslapyje:  SEO paslaugos.

5.     „Google“ reklama

Labai efektyvus būdas reklamuoti verslą ar paslaugas, pritraukti naujų klientų ar plėsti savo verslą yra „Google“ reklamos platforma. „Google Ads“ reklama yra didžiausia ir plačiausiai naudojama internetinės reklamos platforma, su kuria galima pasiekti potencialius klientus visame pasaulyje.

Šioje reklamos platformoje yra mokama už paspaudimus ant Jūsų skelbimo. Vieno paspaudimo kaina priklauso nuo skelbimo ir puslapio, į kurį ši reklama nukreipia, kokybės bei konkurencijos. Kadangi ši reklama veikia kaip aukcionas, kur dalyviai nurodo maksimalią kainą, kurią sutinka mokėti už paspaudimą ant skelbimo, todėl kuo didesnė konkurencija ir pelningesnė rinka, tuo skelbimo paspaudimai kainuos brangiau.

Plačiau apie „Google Ads“ galima paskaityti čia: „Google“ reklama

6.     Elektroninių laiškų marketingas

Viena iš efektyviausių skaitmeninio marketingo formų – elektroninių laiškų marketingas. Pagal 2015 metų DMA tyrimą, kiekvienas išleistas doleris turėjo vidutiniškai 38 dolerių investicinę grąžą.

Didelė dalis elektroninių laiškų prenumeratorių gautus laiškus atidaro ir gan didelis procentas prenumeratorių atlieka pirkimą pagal gautą elektroninį laišką.

Elektroniniai laiškai yra puiki priemonė žiniai apie jūsų naujas prekes ar paslaugas paskleisti.

Prenumeratoriams galima siųsti bendros informacijos laiškus arba specialius pasiūlymus skirtus tik jiems.

Norint vykdyti elektroninių laiškų marketingą reikia kaupti prenumeratorių sąrašą. Tai daryti reiktų vadovaujantis bendruoju duomenų apsaugos reglamentu (BDAR).

7.     „Facebook“ paskyra

„Facebook“ yra didžiausias socialinis tinklas ir puiki priemonė palaikyti ryšį su esamais klientais arba pritraukti naujų. Kaip tvarkyti savo „Facebook“ paskyrą labai priklauso nuo pramonės šakos, verslo ar paslaugų tipo. Tačiau kiekvienas verslas ar paslaugų teikėjas turėtų susikurti įmonės „Facebook“ puslapį, jame įvesti rekvizitus, verslo aprašymą, teikiamų paslaugų aprašymą.

 Facebook puslapio pavyzdys
Facebook puslapio pavyzdys

8.     Socialinių tinklų įrašai, konkursai ir prizai

Verslams, kurių auditorija aktyviai naudojasi socialiniais tinklais, reiktų reguliariai skelbti įrašus savo paskyrose. Didžiausią dėmesį reiktų skirti Facebook paskyrai, kuri aptarta 7 punkte.

Skelbdami įrašus lengvai galite pasidalinti naujienomis, akcijomis, naujais produktais ar paslaugomis. Jūsų sekėjai iš karto gali užduoti jiems rūpimus klausimus, pasidalinti Jūsų įrašu savo profilyje.

Socialinių tinklų pagalba galima surengti ir konkursą, kur žmonės, įvykdę tam tikras sąlygas, turi galimybę laimėti prizą. Konkursai yra puikus būdas naujų sekėjų pritraukimui.

9.     “Facebook” reklama

Dar vienas efektyvus būdas paskleisti žinią apie prekes arba paslaugas – „Facebook“ reklama. Šis socialinis tinklas turi labai plačią auditoriją, tačiau personalizuotų duomenų pagalba skelbimus galima sukonfigūruoti taip, kad jie būtų rodomi tikslinei auditorijai. Tokiu būdų nešvaistysime reklamai skirtų pinigų, gausime didesnę investicinę grąžą. Parenkant auditoriją, kuriai rodysime skelbimus, galima nustatyti amžiaus ribas, šeimyninę padėtį, vietovę, profesiją ir kitus parametrus. Taip pat galima nustatyti laikotarpį, kuriuo norime rodyti skelbimus, bei reklamos biudžetą.