Išorinis SEO optimizavimas

Išorinis svetainės SEO

Tai veiksmai, tiesiogiai nesusyja su internetine svetaine, siekiant pagerinti jos pozicijas paieškos rezultatuose ir pritraukti tikslinių lankytojų.

Internetinės svetainės populiarumas, aktualumas, autoritetas, patikimumas yra išoriniai veiksniai, kurie įtakoja pozicijas paieškos rezultatuose. Kuo dažniau internetinė svetainė minima kitose, patikimose, internetinėse svetainėse (su nuorodomis ar be), bloguose, socialiniuose tinkluose, tuo išoriniai faktoriai lemiantys reitingavimą yra stipresni.

Kodėl išorinis SEO svarbus jūsų svetainei?

Paieškos sistemų algoritmai nuolat keičiasi, yra tobulinami ir niekas tiksliai nežino kiek kokie faktoriai įtakoja internetinės svetainės reitingavimą. Įvairūs tyrimai rodo, kad išorinis SEO lemia daugiau nei penkiasdešimt procentų vertės, apsprendžiant svetainės pozicijas paieškos rezultatuose.

Išorinės (atgalinės) nuorodos į internetinę svetainę

„Dofollow“ ir „nofollow“ atgalinės nuorodos

Vienas iš svarbiausių internetinės svetainės SEO ingredientų yra atgalinės nuorodos. Atgalinės nuorodos būna „dofollow“ ir „nofollow“.

Internetinėje svetainėje esanti atgalinė nuoroda į jūsų internetinę svetainę, pažymėta „nofollow“ atributu, neperduoda jūsų svetainei SEO naudos. Tačiau tai yra reklama ir potencialūs klientai gali į jūsų svetainę patekti per šią nuorodą. Nuorodoms, dažniausiai automatiškai, priskiriamas „nofollow“ atributas skelbimų portaluose, forumuose, blogų komentaruose ir t.t.

Žymiai vertingesnės yra atgalinės nuorodos be „nofollow“ atributo arba su „dofollow“ atributu. Tokios nuorodos ne tik reklamuoja internetinę svetainę, bet ir suteikia tiesioginės naudos SEO. Atgalinės nuorodos didina internetinės svetainės bei tinklalapio į kurį nukreipia autoritetą ir padeda užimti aukštesnes pozicijas paieškos rezultatuose.

Kaip gauti atgalines nuorodas?

Pagal tai, kokiu būdu gauta atgalinė nuoroda jos skirstomos į: natūralias, įtakotosios ir paties sukurtos atgalinės nuorodos.

Natūralios atgalinės nuorodos gaunamos be jokio internetinės svetainės savininko įsikišimo. Patenkintas klientas papasakojo apie jūsų autoservisą savo tinklaraštyje ar automobilių forume ir įtraukė nuorodą į jūsų internetinę svetainę. Tokia nuoroda būtų natūrali.

Įtakotosios atgalinės nuorodos gaunamos atliekant tikslingus veiksmus siekiant nuorodos gavimo. Tai prašymas jūsų kliento įtraukti atgalinę nuorodą į savo internetinę svetainė, prašymas tinklaraščio savininko parašyti apie jus ir įtraukti atgalinę nuorodą ar kiti veiksmai siekiant gauti atgalines nuorodas.

Paties sukurtos atgalinės nuorodos – tokios nuorodos, kurias sukuria pats internetinės svetainės savininkas, ar SEO paslaugos jam teikiantis žmogus. Įrašai forumuose su atgalinėmis, komentarai po straipsniais su nuorodomis, nuorodų talpinimas į direktorijas, straipsniai su SEO optimizuotu tekstu, visa tai yra paties sukurtos nuorodos. Paties sukurtos nuorodos jau linksta link „nešvaraus SEO“ ir turėtų būti naudojamos atsargiai.

Net ir turint gerą internetinę svetainę, su geru turiniu, sunku tikėtis natūralių atgalinių nuorodų. Dažniausiai internetinę svetainę teks reklamuoti, atkreipti į ją kitų internetinių svetainių savininkų dėmesį ir pristatyti, jūsų turimos internetinės svetainės, naudą potencialiems lankytojams.

Kokios atgalinės nuorodos yra naudingiausios?

Naudingiausios atgalinės nuorodos yra iš aukštą autoritetą turinčių tinklalapių, kurių turinys yra susi jęs su jūsų internetine svetaine. Jei jūsų internetinė svetainė apie automobilius, turės atgalinę nuorodą iš tinklalapio taip pat apie automobilius, ši nuoroda bus vertingesnė už atgalinę iš tinklalapio apie greituosius kreditus, jei kiti faktoriai panašūs.

Taip pat svarbu kokiame kontekste nuoroda minima, koks atgalinės nuorodos tekstas ir kurioje internetinės svetainės vietoje ji yra. Esant galimybei reiktų stengtis, kad nuorodos tekstas atitiktų jūsų norimą raktažodį, kad nuoroda būtų minima tekste kuris susijęs su šiuo raktažodžiu ir pageidautina, kad nuoroda būtų internetinės svetainė arba straipsnio pradžioje.