„Google“ reklamos kaina

Google reklamos kaina

„Google“ reklama dar vadinama PPC (angl. mokėk už spustelėjimą) reklama. Taigi, mokama yra ne už skelbimo parodymą, o skelbimo paspaudimą.

„Google“ reklamos, vieno paspaudimo, kaina priklauso nuo daugybės faktorių: rinka, konkurencija, reklamos kampanijos kokybė ir daug kitų. Tačiau reklamos užsakovui, dažniausiai, tai nėra įdomu, jam yra svarbu: kad galima laisvai pasirinkti dienos biudžetą (pvz.: 3 EUR per dieną) ir taip kontroliuoti reklamos išlaidas. Taip pat svarbus reklamos atsiperkamumas, ką nesunku įvertinti įdiegus konversijų sekimą, tada žinome ne tik kiek kainuoja vienas skelbimo paspaudimas, bet ir viena konversija (prekės užsakymas, skambutis, el. laiškas ar kita).

Reklamos atsiperkamumas labai priklauso nuo strategijos, tinkamos auditorijos parinkimo, kokybiškų skelbimų ir, žinoma, nuo prekių ar paslaugų konkurencingumo.

Reklamos kampanijai pasirenkame kainos („bid“) strategiją, nustatome dienos limitą, bei galime nustatyti vieno paspaudimo kainos limitą. Tai yra nustatyti, kiek daugiausiai sutinkame mokėti už paspaudimą ant mūsų reklamos. Už vieną paspaudimą gali tekti mokėti nuo kelių euro centų iki kelių ar net keliasdešimties eurų. Kuo didesnę vieno paspaudimo kainą nustatysime, lyginant su konkurentais, tuo daugiau šansų, kad reklama bus rodoma ir užims aukštesnes pozicijas. Tačiau ar reklama bus rodoma ir kokią poziciją užims paieškos rezultatuose lemia reklamos reitingas („Ad Rank“), kur kaina yra tik vienas iš faktorių.

Reklamos reitingas („Ad Rank“)

Reklamos reitingą, „Google“ naudoja, kad nustatytų kurioje pozicijoje, tarp kitų reklamų, bus rodoma jūsų reklama. Pirmiausia rodoma reklama turinti aukščiausią reitingą, žemiau rikiuojasi reklamos su mažesniais reklamos reitingais.

Reklamos reitingą įtakojantys faktoriai:

  • kainos pasiūlymo suma (kiek sutinkate mokėti už paspaudimą);
  • reklamos ir tinklalapio, į kurį nukreipia ši reklama, kokybė („Quality Score“);
  • asmens paieškos kontekstas (asmens vieta, paieškos laikas, paieškos terminų pobūdis ir t.t.)
  • reklamos plėtiniai bei kiti formatai: tai papildoma informacija, kaip telefono numeris ar nuorodos į kitus tinklalapius;

Taigi, kiek mokėsite už kiekvieną paspaudimą ant savo skelbimo, priklauso ne tik nuo konkurencijos, bet ir nuo reklamos bei tinklalapio, į kurį šis skelbimas nukreipia, kokybės.

Skelbimo kokybės balas („Quality Score“)

Vienas iš svarbiausių reklamos kampanijos rodiklių yra skelbimo kokybės balas. Šis balas gali būti nuo 1 iki 10, šį balą jūsų skelbimui priskiria „Google“. Tai yra labai geras rodiklis, kaip sekasi jūsų reklamos kampanijai. Jis lemia kiek mokėsite už kiekvieną paspaudimą ant savo skelbimo ir kaip aukštai bus rodomos jūsų skelbimas.

Labai svarbu suprasti kokie faktoriai įtakoja skelbimo kokybės balą, kad būtų galima imtis veiksmų šiam balui pagerinti.

Kokybės balą („Quality Score“) įtakojantys faktoriai

Skelbimo kokybės balą įtakoja daug faktorių, kaip:

  • paspaudimų rodiklis (CTR), tai yra skelbimo paspaudimų ir parodymų skaičiaus santykio procentinė išraiška;
  • raktažodžio ryšys su skelbimo grupe;
  • tinklalapio į kurį skelbimas nukreipia kokybė ir aktualumas;
  • skelbimo teksto kokybė, aktualumas ir ryšys su paieškos raktažodžiu;
  • praeities „Google Ads paskyros“ rezultatai.

Niekas tiksliai nežino kiek kiekvienas iš šių faktorių įtakoja kokybės balą. Tačiau žinoma, kad paspaudimų rodiklis (CTR) yra vienas iš svarbiausių faktorių nustatant kokybės balą. Jei daugiau žmonių pamatę skelbimą jį paspaudžia, tai yra geras indikatorius, kad skelbimas yra kokybiškas ir aktualus. Dėl to skelbimas turės geresnį reitingą ir už paspaudimą mokėsime mažiau.

Kaip pagerinti skelbimo kokybės balą?

Žinant kokie faktoriai įtakoja mūsų skelbimo kokybės balą galime imtis veiksmų šiam balui pagerinti. Taip užtikrinsime reklamos kampanijos sėkmę, puikius rezultatus ir minimalias išlaidas.

Žemiau pateikiamos priemonės skelbimo kokybės balo pagerinimui:

  • naudojami siauro spektro raktažodžiai (frazės atitikmuo arba tikslus atitikmuo). Skelbimas rodomas rečiau, tačiau yra aktualus ir didėja paspaudimo tikimybė;
  • panaudojami neigiami raktažodžiai, tai yra raktažodžiai, kuriuos įvedus į paiešką norime, kad mūsų skelbimas nebūtų rodomas. Skelbimas rodomas tik tikslinei auditorijai;
  • naudojamos skelbimų grupės. Kiekvienam raktažodžiui arba siaurai raktažodžių grupei parašomas aktualus su raktažodžiu tiesiogiai susijęs skelbimo tekstas;
  • nuolat optimizuojamas skelbimo tekstas. Skelbimo tekstas turi būti kokybiškas, aktualus ir patraukiantis akį. Bandymais atrenkami skelbimų tekstai, kurie geriausiai veikia, generuoja daugiausiai paspaudimų bei konversijų;
  • optimizuojamas tinklalapis į kurį nukreipia skelbimas.