SEO paslaugos išsamiai
Kaip atliekamas SEO optimizavimas
SEO paslaugos, kas tai?
SEO (angl. Search Engine Optimization) – internetinės svetainės optimizavimas paieškos sistemai. Tai priemonių visuma, kurių tikslas yra pritraukti kuo didesnį tikslinių lankytojų srautą į optimizuojamą interneto svetainę iš natūralios, nemokamos paieškos rezultatų.
„Google” įvedus frazę „kalnų dviratis”, pirmiausia parodomi skelbimai, susiję su šia paieškos fraze, žemiau matome pirmuosius natūralios paieškos rezultatus.
Yra daug faktorių pagal kuriuos „Google” paieškos algoritmas atrenka, kurios internetinės svetainės bus rodomos pirmos. SEO optimizavimo užduotis yra šiuos faktorius patobulinti optimizuojamoje internetinėje svetainėje ir su ja susijusiuose išoriniuose veiksniuose.
SEO paslaugų pristatymo video
Turinys
SEO auditas
Prieš pradedant internetinės svetainės tobulinimą ar populiarinimą – būtina atlikti SEO auditą. Atlikus SEO auditą žinosime kokie trūkumai yra svetainėje, kokie svetainės komponentai neveikia arba veikia ne taip kaip turėtų.
SEO auditas atliekamas naudojant Screaming Frog SEO spider programinę įrangą, ahrefs.com atgalinių nuorodų tikrinimo įrankį, PageSpeed Insights internetinės svetainės greičio testavimo įrankį, pritaikomumo mobiliesiems testavimo įrankį, bei kitus įrankius, priemones ir metodus.
Kodėl SEO auditas svarbus jūsų internetinei svetainei?
Tai yra išsami internetinės svetainės analizė įvertinanti vidinius ir išorinius veiksnius įtakojančius internetinės svetainės veikimą ir našumą. Atskleidžia su internetinės svetainės architektūra susijusias problemas. Analizuoja atgalines nuorodas į internetinę svetainę, domeno reitingą ir autoritetą. Įvertina raktažodžių tankumą bei su dubliuotu turiniu susijusias problemas.
Siekiant ilgalaikės sėkmės SEO auditas yra svarbus identifikuojant internetinės svetainės silpnąsias ir stipriąsias savybes. SEO auditas yra būtinas parenkant strategiją internetinės svetainės tobulinimui bei pozicijų gerinimui paieškos rezultatuose.
SEO audito rūšys
Žemiau pateikiamos skirtingos audito rūšys ir jų teikiama nauda.
Techninis SEO auditas
Padeda aptikti technines, internetinės svetainės, problemines vietas, dėl ko gali kilti problemų paieškos sistemoms nuskaitant ar interpretuojant jūsų svetainės turinį. Taip pat lankytojams gali būti nepatogu ir sudėtinga naudotis jūsų internetine svetaine ar rasti ieškomą informaciją. Šis auditas apibendrina visas, internetinės svetainės, technines problemas. Turint techninio SEO audito išvadas, galim imtis veiksmų šioms problemoms pašalinti.
Konkuruojančių internetinių svetainių SEO auditas
Padės geriau suprasti kas yra jūsų pagrindiniai konkurentai ir ką jie daro SEO srityje. Tai leis pasirinkti tinkamą ir tikėtina, kad sėkmingą SEO bei marketingo strategiją.
Atgalinių nuorodų ir svetainės turinio SEO auditas
Atgalinių nuorodų auditas įvertina turimas atgalines nuorodas, jų kokybę. Įvardija nuorodas į neegzistuojančius puslapius ar svetaines.
Svetainės turinio auditas įvertina teksto kokybę, aktualumą bei ryšį su raktažodžiais.
Lokaliojo SEO auditas
Lokalusis SEO koncentruojasi į lokalios paieškos rezultatus įtakojančius veiksnius: lokalūs skelbimai, citatos, atsiliepimai bei įvertinimai. Turint audito išvadas galima imtis veiksmų lokalios paieškos rezultatų pagerinimui.
Kaip dažnai reiktų atlikti internetinės svetainės SEO auditą?
SEO auditas suteikia išsamią informaciją apie internetinės svetainės būklę bei konkurencingumą paieškos rezultatuose. Auditas pateikia įžvalgų internetinės svetainės patobulinimui, problemų sprendimui ir pozicijų gerinimui paieškos ir lokalios paieškos rezultatuose.
Nors audituojama yra internetinė svetainė, tačiau iš rezultatų galima spręsti ir apie įmonės autoritetą, kultūrą bei požiūrį.
Internetinė svetainė turėtų būti audituojama bent kartą per metus. Internetinės svetainės, kurios yra nuolat papildomos, atnaujinamos ar internetinės parduotuvės turėtų būti audituojamos dažniau. Dažnumas nustatomas individuliai, analizuojant auditų rezultatus.
SEO paslaugų rūšys
- vidinis internetinės svetainės SEO;
- techninis SEO;
- SEO lokaliems paieškos rezultatams;
- išorinis SEO.
Norint pasiekti gerų rezultatų visos SEO rūšys turi būti taikomos kartu. Kurioms skirti daugiausiai laiko ir energijos priklauso nuo turimų resursų ir tikslų.
Vidinis internetinės svetainės SEO
Tai internetinės svetainės turinio bei HTLM kodo optimizavimas.
Gerai atliktas vidinis SEO optimizavimas užtikrina, kad svetainė yra unikali, aktuali lankytojui su naudinga informacija. Taip pat padeda paieškos sistemoms suprasti apie ką yra tinklalapis ir svarbiausia, padeda lankytojui lengvai rasti ieškomą informaciją.
Tinklalapio turinio optimizavimas
Atliekant vidinį SEO itin didelis dėmesys yra skiriamas turiniui. Kad internetinis tinklalapis užimtų aukštas pozicijas paieškos sistemos rezultatuose, jo turinys, tam tikra tema, turi būti išsamus, aiškus, lengvai skaitomas, unikalus ir svarbiausia aktualus lankytojui.
Kaip atlikti internetinės svetainės turinio (teksto) SEO optimizavimą?
Žemiau pateikiamos rekomendacijos puslapio turinio optimizavimui.
Kiek skirtingų raktažodžių kiekviename puslapyje?
Kiekvienas puslapis turėtų būti rašomas vienam pagrindiniam raktažodžiui ir iki dviejų papildomų raktažodžių.
Puslapis koncentruotas į vieną sritį bus aktualesnis pagal konkretų raktažodį ir geriau atitiks lankytojo poreikius, nei puslapis, kuriame nagrinėjama daug skirtingų temų ir problemų.
Internetinė svetainėje gali būti daug aktyvių raktažodžių, tačiau jie turėtų būti išskaidyti į atitinkamus puslapius, su aktualiu turiniu.
Rašant puslapio tekstą reiktų nepersistengti su raktažodžių naudojimu. Tekstas turėtų būti natūralus, skirtas lankytojui, o ne paieškos sistemai, su raktažodžių panaudojimu tik natūraliai tam tinkančiose vietose. Reiktų stengtis, kad tekstas būtų kokybiškas, lengvai skaitomas.
Kokio ilgio tekstas turėtų būti?
Kiek teksto reikia raktažodžiui, kad galėtume tikėtis būti reitinguojami priklauso nuo raktažodžio ir konkurencijos. Vieniems raktažodžiams unikalaus teksto reikės daugiau, kitiems pakaks gerokai mažiau.
Pavyzdžiui jei tam tikroje nišoje, visi gerai reitinguojami puslapiai turi apie 600 žodžių, tai mūsų puslapiui reikės bent 600 žodžių.
Nekreipiant dėmesio į konkurentus, tokios būtų bendros rekomendacijos:
- tiriamieji straipsniai: 600 žodžių;
- e-komercijos puslapiai: bent 300 žodžių;
- blog‘o įrašai: bent 200 žodžių, bet dažniausiai daugiau.
Raktažodžiai su maža konkurencija
Raktažodžiai su maža konkurencija, dažniausiai, yra ieškomi retai ir reikalauja mažiau teksto ir puslapių. Vieno puslapio tam raktažodžiui gali pakakti, kad būtumėte gerai reitinguojami.
Raktažodžiai su didele konkurencija
Raktažodžiams su didele konkurencija kokybiško teksto reikės gerokai daugiau ir dažnai tik vieno puslapio neužteks. Turės būti papildomi puslapiai pagrindžiantis to raktažodžio aktualumą.
Pagrindinis puslapis turėtų būti siauros tematikos, koncentruotas į konkretų raktažodį. Puslapyje turėtų būti pateikiama informaciją atsakanti į lankytojo užklausą (paieškoje įvestą raktažodį). Puslapis turėtų palikti gerą pirmąjį jūsų internetinės svetainės įspūdį.
Papildomi puslapiai turėtų būti panašios tematikos ir nukreipti į pagrindinį puslapį arba iš pagrindinio puslapio turėtų būti nukreipimų į papildomus puslapius. Tai gali būti blogo įrašai, vaizdo įrašai, nuotraukų galerijos ir t.t.
Raktažodžių paieška ir optimizavimas
Atlikus raktažodžių (frazių, kurias interneto naršytojai veda į paiešką) tyrimą, tinklapio turinys optimizuojamos šioms frazėms. Prioritetas yra teikiamas turinio kokybei ir skaitomumui, tačiau kur yra galimybė, tekste ar pavadinimuose panaudojami šie raktiniai žodžiai ar jų sinonimai.
Kaip atlikti raktažodžių paiešką?
Google Trends
Prieš rašant straipsnį galima įsitikinti, kad jis yra aktualus. Žmonės ieško informacijos jūsų pasirinkta tema. Ir kaip jos ieško, kokius raktažodžius veda į paiešką. Taip pat, galima patikrinti kokia konkurencija konkrečioje nišoje.
Norint sužinoti ar informacija yra aktuali ir kiek apytiksliai paieškų būna per pasirinktą laikotarpį, galima pasinaudoti Google Trends. Įvedus tam tikrą raktažodį matysime kiek paieškų būna per mėnesį ir paieškų skaičius didėja ar mažėja.
Google pasiūlymai
Norint gauti naujų raktažodžių idėjų, kartais pakanka į Google paieškos laukelį įvesti raktažodžio pradžią ir gausime Google pasiūlymų, kaip užbaigti mūsų paieškos raktažodį. Tai yra frazės, kurias į paiešką veda kiti. Tokią paiešką geriausia atlikti „privačiajame“ naršyklės režime, taip išvengsime savo anksčiau vykdytų paieškų įtakos.
Google Ads Keyword Planner
Dar vienas nemokamas įrankis naujų raktažodžių paieškai. Reikalinga Google Ads paskyra, tačiau ji yra nemokama, nebūtina vykdyti reklamos kampaniją.
Įrankių meniu pasirenkame Keyword Planner.
Pasirinkus Discover new keywords, atsidariusiame puslapyje įvedame raktažodį, kuriam norime gauti naujų idėjų. Arba įvedame internetinės svetainės adresą (savo arba konkurentų). Taip gauname raktažodžių idėjas, preliminarius paieškų skaičius per mėnesį, bei raktažodžio konkurencingumą.
HTML semantika
Tai tinklalapio elementų sužymėjimas atitinkamomis HTLM programavimo kalbos žymomis.
Pavyzdžiui, antraštės pagal svarbą žymimos h1…h6 žymomis. Paveikslėliai žymimi img žyma su alt atributu, kuriame nurodoma apie ką yra paveikslėlis ir t.t.
Title ir Meta HTML žymos
Kiekvienam internetinės svetainės tinklalapiui turėtų būti sukuriamos unikalios title žymos (tinklalapio pavadinimai) bei unikalios meta žymos (tinklalapio aprašymai).
Svarbu, kad tinklalapio pavadinimas ir aprašymas būtų optimizuoti raktažodžiams, būtų reikiamo ilgio ir būtų tikslūs, atitiktų turinį ir neklaidintų paieškos sistemų ar lankytojų.
Žemiau pateikiamas pavyzdys, kur matomas tinklalapio pavadinimas ir aprašymas paieškos rezultatuose. Reiktų paminėti, kad kartais paieškos sistema gali sugeneruoti tinklapio aprašymą savo nuožiūra ir nenaudoti aprašymo pateikiamo meta žymoje.
Internetinės svetainės adresai (URL) ir jų struktūra
Internetinės svetainės tinklalapio adresą sudaro:
- protokolas http arba https, „Google” rekomenduoja naudoti https;
- jei naudojamas, subdomenas www;
- domenas (pavyzdys);
- TLD (.lt; .com ir kiti);
- nuoroda į katalogą ar bylą (/vidinis-seo);
Šiuo atveju URL atrodytų taip: https://www.pavyzdys.lt/vidinis-seo
Internetinės svetainės domenas turėtų būti trumas ir aiškus, lengvai įsimenamas. Esant galimybei, gali būti naudinga svetainės domene panaudoti raktinį žodį.
TLD turėtų būti parenkamas pagal rinką, į kurią orientuojamasi. Jei auditorija, į interneto svetainę, bus iš Lietuvos, TLD turėtų būti naudojamas .lt. Bloga praktika, kai orientuojatės į Lietuvos rinką, o Jūsų norimas domenas su TLD .lt yra užimtas, naudoti ta patį domeną tik su .com ar kitu TLD.
Nuoroda į bylą (tinklalapį) internetinėje svetainėje turėtų atspindėti tinklalapio turinį. Naudinga kai ši nuoroda yra raktinis žodis. Kai nuoroda susideda ne iš vieno žodžio, tarp žodžių naudojamas minuso ženklas. Paieškos sistemos minuso ženklą skaito kaip tarpą.
Internetinės svetainės adresui ir nuorodoms į bylas rekomenduojama naudoti tik ASCII simbolius. Supaprastintai: naudoti anglų kalbos abėcėlės raides (nenaudoti lietuviškų raidžių), skaičius ir minuso ženklą.
Nuorodos internetinės svetainės viduje
Nuorodos internetinėje svetainėje, kurios nukreipia į kitą tinklalapį toje pačioje svetainėje, vadinamos vidinėmis nuorodomis. Jos padeda lankytojui pasiekti norimą tinklalapį tam tikroje svetainėje ir suteikia informacijos paieškos sistemoms apie Jūsų interneto svetainės struktūrą bei turinio svarbą. Daugiau vidinių nuorodų į tam tikrą tinklalapį signalizuoja apie jo svarbą. Taip pat kuo mažiau paspaudimų reikia norint pasiekti tam tikrą puslapį, tuo svarbesnis jis turėtų būti.
Sudarant vidines svetainės nuorodas taip pat reiktų panaudoti raktinius žodžius, tačiau jie turėtų atitikti tinklalapio turinį ir neklaidinti lankytojų.
Techninis SEO
Reitinguojant internetines svetaines paieškos sistemos atsižvelgia ir į technines charakteristikas. Internetinės svetainės greitis, saugumas, pritaikymas mobiliesiems įrenginiams įtakoja svetainės pozicijas paieškos rezultatuose. Norint pasinaudoti šiais faktoriais savo naudai, būtina atliki internetinės svetainės techninį optimizavimą.
Internetinės svetainės saugumo užtikrinimas, SSL sertifikatas
SSL – tai saugumo technologija, sukurianti šifruotą sąsają tarp interneto naršyklės ir serverio. Lengva nustatyti, ar jūsų turima internetinė svetainė naudoja saugų ryšį: http:// protokolas yra be SSL sertifikato, https:// su SSL sertifikatu.
Google padarė pranešimą, kuriame nurodoma, kad teikiama pirmenybė svetainėms su SSL sertifikatu. Todėl, kur yra galimybė, tokį sertifikatą verta įdiegti.
Internetinė svetainė mobiliesiems įrenginiams
Ar internetinę svetainę patogu naudoti mobiliajame įrenginyje yra svarbus faktorius reitinguojant. Todėl labai svarbu, kad internetinė svetainė būtų „responsive” (prisitaikanti) ir tai svarbu ne tik dėl reitingavimo paieškos sistemoje, bet ir geros lankytojo patirties jūsų svetainėje.
Internetinės svetainės greitis
Dar vienas svarbus faktorius reitinguojant svetaines. Nieko nuostabaus, nes niekam nepatinka ilgai laukti kol tinklalapis bus atidarytas.
Siekiant užtikrinti svetainės greitį, turėtų būti:
- naudojamas greitas ir patikimas svetainių talpinimo (hostingo) paslaugų tiekėjas;
- parenkamas greitas ir patikimas domenų vardų sistemos (DNS) serverio paslaugų tiekėjas;
- sumažinamas HTTP užklausų skaičius (paliekami tik būtini įskiepiai ir skriptai);
- sumažinamas CSS bylų dydis ir skaičius;
- optimizuojami paveikslėliai ir nuotraukos;
- sumažinamas HTML, CSS ir JS dydis pašalinat visus nereikalingus elementus;
XML svetainės žemėlapis (sitemap)
Visos interneto svetainės turėtų turėti XML svetainės žemėlapius. Tai XML dokumentas su visais internetinės svetainės indeksuojamais tinklalapiais. Šis žemėlapis padeda paieškos sistemoms rasti visus tinklalapius Jūsų internetinėje svetainėje. Įkėlus šį XML žemėlapį į ” Google Search Console” galima tikėtis, kad paieškos sistema greičiau nuskaitys Jūsų internetinę svetainę ir pradės tinklalapių indeksavimą.
Dubliuoto turinio problema
Gan dažnai pasitaikančios yra dubliuoto turinio problemos, o priežastys gan įvairios. Dubliuotas turinys klaidina lankytojus bei paieškos sistemas ir kartais yra pasitelkiamas siekiant manipuliuoti paieškos rezultatus. Dubliuoto turinio problemos sprendžiamos pašalinant kopijas ir paliekant tik vieną tinklalapį bei atliekant 301 nukreipimą arba panaudojamas „canonical” nuorodos atributas.
Neegzistuojančių, pašalintų tinklalapių nukreipimas
Nebeegzistuojantys tinklalapiai, produktai vis dar gali būti indeksuojami Google ir rodomi paieškos rezultatuose. Taip pat, kitose internetinėse svetainėse gali būti nuorodų į jūsų svetainės neegzistuojančius tinklalapius.
Jei vietoj nebeegzistuojančio tinklalapio yra naujas, panašaus turinio, tinklalapis, senojo tinklalapio nuoroda turėtų būti nukreipiama į naująjį, panaudojant 301 nukreipimą.
Jei naujo puslapio, į kurį būtų tikslinga nukreipti lankytojus, nėra, siekiant neklaidinti lankytojų, neegzistuojančiam tinklalapiui turėtų būti sukurtas unikalus 404 klaidos puslapis, informuojantis lankytojus apie esamą situaciją ir pasiūlantis apsilankyti kitame jūsų svetainės puslapyje.
Struktūrizuotų duomenų žymėjimas
Kur tikslinga – panaudojamas struktūrizuotų duomenų žymėjimas. Tai kodas padedantis paieškos sistemos geriau suprasti svetainės turinį. Šis kodas gali pagerinti ir išvaizdą paieškos rezultatuose, nes yra galimybė, kad tiesiogiai paieškos rezultatuose bus rodoma produkto nuotrauka, kaina ir įvertinimas, tai padidina nuorodos paspaudimo tikimybę.
Svetainės užregistravimas Google Search Console
Google Search Console paskyroje, galima įkelti svetainės XML žemėlapį, patikrinti svetainės tinkamumą mobiliesiems įrenginiams, gauti pasiūlymus svetainės patobulinimui, gauti paieškos rezultatų duomenis, rasti klaidas, kurios įvyko nuskaitant internetinę svetainę ir t.t.
Lokalusis SEO
Norint, kad potencialiam klientui, esančiam netoli jūsų vietinio verslo, paieškos rezultatuose būtų parodoma būtent jūsų svetainė, jūsų kontaktinė informacija ar nuoroda žemėlapyje – svetainė turi būti optimizuota lokalios paieškos rezultatams.
Vietinis verslas
Vietinis verslas paieškos sistemos atžvilgiu, tai verslas fiziškai susitinkantis su savo klientu, verslo buveinėje ar paslaugų teikimo regione.
Priemonių visuma stengiantis padidinti vietinio verslo matomumą internete bei šio verslo žinomumą yra vadinama lokaliuoju SEO.
Lakalus SEO labai glaudžiai yra susijęs su vidiniu, techniniu ir išoriniu SEO. Tačiau viena paskyra yra išskirtinai svarbi Google lokalios paieškos rezultatams, tai Google My Business.
Google My Business paskyra
Tai svarbiausia paskyra lokaliajam SEO, kuriai turėtų būti skiriamas išskirtinis dėmesys. Sukuriant ir administruojant šią paskyrą turėtų būti laikomasi Google gairių šioms paskyroms, nepavykus to padaryti paskyra gali būti užblokuota ir net pašalinta.
Google My Business paskyra suteikia galimybę jūsų verslo kontaktinei informacijai būti matomai žemėlapio paieškos rezultatuose. Taip pat yra galimybė, kad šalia paieškos rezultatų bus rodoma iškarpa su jūsų Google My Business paskyros duomenimis.
“Google My Business” paskyros sukūrimas
Google My Business („Google mano verslas“). Šioje paskyroje turėsite pateikti savo kontaktinę informaciją, pasirinkti vietą ar regioną kuriame teikiate paslaugas. Rekomenduojama pateikti įmonės aprašymą, teikiamų paslaugų ar prekių aprašymus. Pridėti nuotraukų.
Gerai užpildytas, kiek įmanoma išsamesnis, šios paskyros profilis pretenduoja būti rodomas vietinės paieškos rezultatuose, kai netoli Jūsų verslo esantis žmogus ieško Jūsų teikiamų paslaugų ar prekių.
Siekiant populiarinti savo paskyrą galima reguliariai skelbti naujienas, skelbti specialius pasiūlymus klientams arba įkelti naujų produktų, taip atkreipiant potencialių klientų dėmesį.
Tvarkant „Google My Business“ paskyrą reiktų nepamiršti ir savo esamų klientų. Esant progai paprašykite, kad klientai paliktų įvertinimą ir atsiliepimą, tai padės ir kuriant verslo reputaciją.
Išorinis SEO
Tai veiksmai, tiesiogiai nesusyja su internetine svetaine, siekiant pagerinti jos pozicijas paieškos rezultatuose ir pritraukti tikslinių lankytojų.
Internetinės svetainės populiarumas, aktualumas, autoritetas, patikimumas yra išoriniai veiksniai, kurie įtakoja pozicijas paieškos rezultatuose. Kuo dažniau internetinė svetainė minima kitose, patikimose, internetinėse svetainėse (su nuorodomis ar be), bloguose, socialiniuose tinkluose, tuo išoriniai faktoriai lemiantys reitingavimą yra stipresni.
Kodėl išorinis SEO svarbus jūsų svetainei?
Paieškos sistemų algoritmai nuolat keičiasi, yra tobulinami ir niekas tiksliai nežino kiek kokie faktoriai įtakoja internetinės svetainės reitingavimą. Įvairūs tyrimai rodo, kad išorinis SEO lemia daugiau nei penkiasdešimt procentų vertės, apsprendžiant svetainės pozicijas paieškos rezultatuose.
Išorinės (atgalinės) nuorodos į internetinę svetainę
„Dofollow” ir „nofollow” atgalinės nuorodos
Vienas iš svarbiausių internetinės svetainės SEO ingredientų yra atgalinės nuorodos. Atgalinės nuorodos būna „dofollow” ir „nofollow”.
Internetinėje svetainėje esanti atgalinė nuoroda į jūsų internetinę svetainę, pažymėta „nofollow” atributu, neperduoda jūsų svetainei SEO naudos. Tačiau tai yra reklama internete ir potencialūs klientai gali į jūsų svetainę patekti per šią nuorodą. Nuorodoms, dažniausiai automatiškai, priskiriamas „nofollow” atributas skelbimų portaluose, forumuose, blogų komentaruose ir t.t.
Žymiai vertingesnės yra atgalinės nuorodos be „nofollow” atributo arba su „dofollow” atributu. Tokios nuorodos ne tik reklamuoja internetinę svetainę, bet ir suteikia tiesioginės naudos SEO. Atgalinės nuorodos didina internetinės svetainės bei tinklalapio į kurį nukreipia autoritetą ir padeda užimti aukštesnes pozicijas paieškos rezultatuose.
Kaip gauti atgalines nuorodas?
Pagal tai, kokiu būdu gauta atgalinė nuoroda jos skirstomos į: natūralias, įtakotosios ir paties sukurtos atgalinės nuorodos.
Natūralios atgalinės nuorodos gaunamos be jokio internetinės svetainės savininko įsikišimo. Patenkintas klientas papasakojo apie jūsų autoservisą savo tinklaraštyje ar automobilių forume ir įtraukė nuorodą į jūsų internetinę svetainę. Tokia nuoroda būtų natūrali.
Įtakotosios atgalinės nuorodos gaunamos atliekant tikslingus veiksmus siekiant nuorodos gavimo. Tai prašymas jūsų kliento įtraukti atgalinę nuorodą į savo internetinę svetainė, prašymas tinklaraščio savininko parašyti apie jus ir įtraukti atgalinę nuorodą ar kiti veiksmai siekiant gauti atgalines nuorodas.
Paties sukurtos atgalinės nuorodos – tokios nuorodos, kurias sukuria pats internetinės svetainės savininkas, ar SEO paslaugos jam teikiantis žmogus. Įrašai forumuose su atgalinėmis, komentarai po straipsniais su nuorodomis, nuorodų talpinimas į direktorijas, straipsniai su SEO optimizuotu tekstu, visa tai yra paties sukurtos nuorodos. Paties sukurtos nuorodos jau linksta link „nešvaraus SEO” ir turėtų būti naudojamos atsargiai.
Net ir turint gerą internetinę svetainę, su geru turiniu, sunku tikėtis natūralių atgalinių nuorodų. Dažniausiai internetinę svetainę teks reklamuoti, atkreipti į ją kitų internetinių svetainių savininkų dėmesį ir pristatyti, jūsų turimos internetinės svetainės, naudą potencialiems lankytojams.
Kokios atgalinės nuorodos yra naudingiausios?
Naudingiausios atgalinės nuorodos yra iš aukštą autoritetą turinčių tinklalapių, kurių turinys yra susi jęs su jūsų internetine svetaine. Jei jūsų internetinė svetainė apie automobilius, turės atgalinę nuorodą iš tinklalapio taip pat apie automobilius, ši nuoroda bus vertingesnė už atgalinę iš tinklalapio apie greituosius kreditus, jei kiti faktoriai panašūs.
Taip pat svarbu kokiame kontekste nuoroda minima, koks atgalinės nuorodos tekstas ir kurioje internetinės svetainės vietoje ji yra. Esant galimybei reiktų stengtis, kad nuorodos tekstas atitiktų jūsų norimą raktažodį, kad nuoroda būtų minima tekste kuris susijęs su šiuo raktažodžiu ir pageidautina, kad nuoroda būtų internetinės svetainė arba straipsnio pradžioje.